phone: +30 6986 749 735
e-mail: magicfm1029@yahoo.gr

Παρασκευή, 28 Ιουνίου 2013

ΠΩΣ ΤΗ ΒΓΑΖΟΥΝ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ WEB RADIOS;

Τα web radios έκαναν την εμφάνισή τους στην Ελλάδα με την πρώτη μεγάλη έκρηξη του Διαδικτύου, πριν από 6-7 περίπου χρόνια, και σχεδόν αμέσως άρχισαν να πολλαπλασιάζονται, θυμίζοντας στους παλαιότερους, κατά έναν τρόπο, τα παλιά πειρατικά ραδιόφωνα που κατέκλυσαν τις συχνότητες των ερτζιανών τα τέλη της δεκαετίας του '70.

Κάτι η γοητεία της ελευθερίας που κουβαλούν, κάτι η ευελιξία που δίνουν στους διαχειριστές και τους παρουσιαστές τους για να ξεφεύγουν από τις αυστηρές νόρμες των παραδοσιακών, συμβατικών ραδιοφώνων, κάτι οι μικρές ή μεγάλες κοινότητες που κατάφεραν να σχηματιστούν από στόμα σε στόμα, ευνοώντας τις ανταλλαγές ιδεών, απόψεων και ενδιαφερόντων, εξηγείται η μαζική εμφάνισή τους στον ωκεανό του ελληνικού Διαδικτύου. Ο καθοριστικότερος, όμως, παράγοντας ήταν το χαμηλό τους κόστος, αφού, για να στήσει κάνεις ένα web radio, χρειάζεται μόνο ένα pc, ένα μικρόφωνο, ένα υποτυπώδες site και μια παροχή streaming από αντίστοιχη εταιρεία.

Το κόστος της παροχής αυτής καθορίζεται από την ποιότητα του streaming και τον αριθμό των ακροατών. Έτσι, συνυπολογίζοντας τα έξοδα συντήρησης του server, το κόστος ενός web radio μπορεί να ξεκινήσει από τα €50 και να ξεπεράσει ακόμη και τα €1.000- €1.200 τον χρόνο. Φυσικά, το κόστος αυξάνεται ακόμα περισσότερο σε περίπτωση που οι διαχειριστές του αποφασίσουν να το φτιάξουν έτσι ώστε να έχει τα χαρακτηριστικά ενός «παραδοσιακού» ραδιοφώνου, με δικό του χώρο και κανονικό στούντιο.

Έτσι, με το πέρασμα του χρόνου το Διαδίκτυο πλημμύρισε από web radiοs κάθε είδους. Ερασιτεχνικά πρότζεκτ από απλούς φίλους του ραδιοφώνου, home made web radios με αξιόλογες μουσικές εκπομπές ή εκπομπές λόγου, αλλά και απολύτως επαγγελματικές προσπάθειες με καθημερινό, εναλλασσόμενο πρόγραμμα, που δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τα συμβατικά ραδιόφωνα των ερτζιανών και έχουν ή αποκτούν, σιγά-σιγά, τους δικούς τους πιστούς ακροατές. Τι γίνεται, όμως, με αυτές ακριβώς τις επαγγελματικές προσπάθειες που κοστίζουν πολύ περισσότερο σε χρόνο και χρήμα; Πώς συντηρούνται; Παίρνουν διαφήμιση ή χορηγίες; Ο Άρης, ένας εκ των τριών διαχειριστών του indiegroundradio.com (οι άλλοι δύο είναι ο Μάκης και ο Νάσος), είναι σαφής: «Με ορθή διαχείριση και ύστερα από πολύ κόπο, το εγχείρημα "βγαίνει". Απ' ό,τι ξέρουμε από εμάς και απ' ό,τι βλέπουμε σε άλλα web radios, δεν υπάρχουν και πολλές χορηγίες. Νομίζω ότι αυτό συμβαίνει όχι τόσο εξαιτίας της χαμηλής ακροαματικότητας, αλλά περισσότερο γιατί οι εταιρείες δεν έχουν ακόμα πειστεί ότι το μέσο -που, για να λέμε και την αλήθεια, είναι ακόμα πολύ φρέσκο και δεν έχει δοκιμαστεί- μπορεί να τους αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Επίσης τα web radios είναι πάρα πολλά και ποικίλλουν, ανάλογα με το ύφος που θέλει να τους προσδώσει ο εκάστοτε διαχειριστής τους, και έτσι, εκ των πραγμάτων, είναι δύσκολο για τις διάφορες εταιρείες να επιλέξουν ποια είναι αυτά στα οποία θα επιθυμούσαν να διαφημιστούν». Τα μάλλον αρνητικά δεδομένα που έρχονται από τον τομέα της διαφήμισης και εντείνονται από τις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες της εποχής δεν αποθαρρύνουν τις νέες προσπάθειες.

Σου άρεσε το άρθρο; πάτησε like!



go top
Add this! Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email